Torba porodowa

Post skierowany głównie do przyszłych mam.
Jak tylko dowiedziałam się, że jestem w ciąży, w zasadzie od razu zaczęłam myśleć nad kompletowaniem torby do szpitala. Szukałam w internecie, pytałam znajomych, co może mi się przydać. Okazało się, że lista którą sporządziłam na początku ciąży, znacznie się skróciła pod jej koniec. Wiele rzeczy okazało się zbędnych, a muszę dodać, że mieszkam w małej miejscowości i tutejszy szpital nie jest jakiś super wypasiony.
Przechodząc do sedna sprawy, oto co zawierała moja torba do porodu:



  • 2 koszule nocne rozpinane z przodu do karmienia
  • 2 ręczniki
  • płyn pod prysznic
  • płyn do higieny intymnej
  • szczoteczka i pasta do zębów
  • szczotka i gumki do włosów
  • 2 opakowania jednorazowych majtek
  • 2 opakowania podkładów poporodowych
  • papier toaletowy
  • sztućce
  • kubek / szklanka
  • kapcie
  • szlafrok
  • dowód
  • karta ciąży i wyniki badań
  • telefon z ładowarką
  • książka
  • woda do picia ( duże ilości )
  • przekąski ( w zależności od Waszego gustu )
  • pampersy i chusteczki nawilżane
  • krem do pupci


W domu dodatkowo miałam uszykowane ubranka na wyjście i nosidełko do samochodu dla córuni.

Lista może i długa ale są to naprawdę niezbędne rzeczy.

Życzę szczęśliwego i spokojnego porodu :)
Pozdrawiam 

Komentarze

  1. Zgadzam się. Wszystko z tej listy jest potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już za późno dla mnie na takie zabawki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To już dawno za mną.
    Bardzo przydatny wpis dla przyszłych mam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś się przyda mi ten post. Kto wie. Na razie dzieci nie mamy, jeszcze nie planujemy ale jeśli będą nam dane to chętnie skorzystam z Twojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobre przygotowanie do porodu daje poczucie bezpieczeństwa i komfortu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatne info, taka torba to zawsze duży problem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz